Google+ Badge

Κυριακή, 12 Σεπτεμβρίου 2010

ΣΤΑ ΠΑΖΑΡΙΑ ΜΕ ΤΑ ΦΤΗΝΑ…


Ασχολούμενοι από χθες με ένα παλιό παπούτσι που πέταξε κάποιος «ελαφρός» στον πρωθυπουργό και δεν τον πέτυχε, (φανταστείτε τι θα γίνονταν αν τον πετύχαινε!!!) ξεχάσαμε ότι η ΔΕΘ στην ουσία είναι ένα μεγάλο εμπορικό πανηγύρι όπου πολλές μικρές ή μεγάλες επιχειρήσεις στήνουν τα περίπτερά τους και με διάφορους τρόπους προβάλλουν την πραμάτεια που έχουν να πουλήσουν και το κοινό ανταποκρίνεται αναλόγως.

Από αυτή την πλευρά βεβαίως και η ΔΕΘ θα είχε ενδιαφέρον και για μένα και τον Γιώργο Πίττα που τελευταία γνωρίσαμε διάφορα πανηγύρια στη Δωδεκάνησο, θρησκευτικά βεβαίως και από τα οποία κάποια συμπληρώνονταν και με αυτού του είδους το εμπόριο.

Παρατηρήσαμε λοιπόν πως στην Κάρπαθο, την Κάσο και την ωραία Νίσυρο το φαινόμενο ήταν ανύπαρκτο λόγω της απόστασης και των δυσκολιών να μεταφερθεί το εμπόρευμα και της ιδιαιτερότητας των πανηγυριών αλλά στην Καρδάμαινα της Κω ήταν εντελώς διαφορετικά τα πράγματα. Σε όλο το μήκος της προβλήτας όπου δένουν τα σκάφη που μεταφέρουν εδώ κι εκεί τους τουρίστες, ήταν τέντες όπου αλλοδαποί κυρίως πλανόδιοι μικροπωλητές (μαύροι και κινέζοι) πωλούσαν διάφορα φθηνά πράγματα, όπως παιχνίδια για παιδιά, DVD και μουσικά CD, εργαλεία, τσάντες και πολλά γυναικεία εσώρουχα.

Ότι δηλαδή πωλούν καθημερινά και στους δρόμους της Αθήνας, στις λαϊκές και τα πανηγύρια της ηπειρωτικής χώρας, τα μεταφέρουν στα νησιά όπου αυτοί οι άνθρωποι έχουν εντελώς εκτοπίσει τους παραδοσιακούς Έλληνες μικροπωλητές οι οποίοι φαίνεται πως άλλαξαν επάγγελμα και το κενό που άφησαν συμπληρώθηκε αμέσως από τους άλλους.

Ναι λοιπόν, στην προβλήτα ήταν καμιά εικοσαριά παράγκες όπου πωλούσαν κυρίως τσάντες (από αυτές τις μαϊμούδες που πλημμυρίζει η Ερμού στην περίοδο των γιορτών) και κάθε είδους γυναικεία εσώρουχα. Ιδιαίτερα τα τελευταία ήταν τόσα πολλά και σε εντυπωσιακή ποικιλία που καθίσαμε λίγο και χαζέψαμε την κίνηση η οποία ήταν έντονη.

Το γεγονός, μάθαμε αργότερα μιλώντας με διάφορους ντόπιους, οφείλεται στην οικονομική κατάσταση των τουριστών που δεν είναι και η καλύτερη και θεωρούν ευκαιρία να αγοράσουν αυτά τα πράγματα που δεν βρίσκουν στη χώρα τους αλλά και των εκατοντάδων αλλοδαπών εργαζομένων στον τουρισμό που λόγω των μεροκάματων που παίρνουν δεν έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν επώνυμα και φίρμες.

Έτσι βολεύονται όλοι με τις μαϊμούδες και τα φτηνά και ενώ το εμπόριο αυτό καλά κρατεί και αποδίδει, κανένας απ’ αυτούς που τάχα ενδιαφέρονται δεν του δίνει σημασία γιατί μάλλον θα τους έκανε να κρύψουν τα πτυχία των οικονομολόγων που δεν κόπιασαν και πολύ κάποτε να αποκτήσουν σε πανεπιστήμια της ημεδαπής αλλά και σε ακριβά κολλέγια της Δύσης…