Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2019

ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ «ΟΡΘΙΟΥΣ» ΕΠΙΒΑΤΕΣ




Είναι από τις εμπειρίες που δεν ξεχνιούνται, το σιδηροδρομικό ταξίδι με το νυχτερινό τρένο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη ή ανάποδα το οποίο και σε σχέση με τα δρομολόγια που γίνονται άλλες ώρες της ημέρας, μοιάζει σαν να ταξιδεύει κάποιος σε μια άλλη χώρα, εκτός της Ευρώπης και του δυτικού κόσμου σίγουρα. Βέβαια είναι φθηνότερο αλλά αν είναι να εξοικονομήσεις ένα εικοσάρικο και να μαυρίσει όλη νύχτα η ψυχή σου, δεν το ξανακάνεις.

Αυτό τα δρομολόγια τα προτιμούν ομάδες με χαμηλά εισοδήματα, νεαροί, φοιτητές αλλά κυρίως αλλοδαποί μετανάστες και στο πήγαινε και στο έλα σε ποσοστό μάλιστα που πολλές φορές ξεπερνάει το 70% των επιβατών. Απ’ αυτούς πάλι οι περισσότεροι είναι άντρες από την Ασία και που η ηλικία τους άντε να ξεπερνάει τα 25 με 30 χρόνια και κινούνται σε μεγάλες ομάδες και με τον τρόπο τους κυριαρχούν και επιβάλλουν την παρουσία τους. Η πλειοψηφία απ’ αυτούς κρατάει μόνο  ένα κινητό τηλέφωνο το οποίο αποτελεί και το κύριο μέσο επικοινωνίας μεταξύ τους και ορισμένοι και λίγα έως ελάχιστα πράγματα σε σακούλες. Οι γυναίκες όταν ταξιδεύουν και κυρίως όσες φαίνεται να είναι μουσουλμάνες πάντα συνοδεύονται από κάποιον άντρα ενώ δεν λείπουν και οι οικογένειες με μικρά παιδιά. Οι Αφρικανοί, άντρες και γυναίκες ταξιδεύουν σε μικρές ομάδες,  είναι διακριτικοί και ιδιαίτερα φειδωλοί στις εκδηλώσεις τους ενώ σπάνια κουβαλάνε μαζί τους παιδιά.

Αρχαία βαγόνια με φθαρμένα τα καθίσματα και την αίσθηση της βρωμιάς γιατί μόλις τα καθαρίζουν σε λίγες ώρες γίνονται όπως ήταν πριν γιατί από τις συνήθειες κάποιων επιβατών με καταγωγή από εξωτικές χώρες αλλά και πολλών εντοπίων επικρατεί εκείνη που λέγεται αδιαφορία για το τι θα κάνει ο επόμενος επιβάτης με την κατάσταση που του αφήνουν στη θέση και στο βαγόνι. Το ίδιο κάνουν και στους διαδρόμους ενώ πολλοί, με ένα θράσος καπνίζουν επιδεικτικά στους μικρούς προθαλάμους των βαγονιών και δεν το σβήνουν πια ούτε και να βλέπουν πως περνάει ο ελεγκτής. Τους κάνει παρατηρήσεις στα ελληνικά ο άνθρωπος και αυτοί είτε πραγματικά δεν γνωρίζουν τη γλώσσα, είτε το προσποιούνται δεν του δίνουν σημασία γιατί ασφαλώς και ξέρουν πως δεν πρόκειται να τιμωρηθούν για τίποτα και η στάση τους ενθαρρύνει και πολλούς άλλους να κάνουν το ίδιο. Άλλοι πάλι κλείνονται στις τουαλέτες να καπνίσουν ή να αποφύγουν τον έλεγχο αν δεν έχουν εισιτήριο και μετά την έξοδό τους όποιον τον οδηγήσει εκεί κάποια ανάγκη, μετανιώνει για την στιγμή που διάλεξε το νυχτερινό τρένο να ταξιδέψει. Ασφαλώς και οι καθαρίστριες δίνουν μάχες να κρατήσουν κάπως καθαρό το τρένο αλλά αυτό αποδεικνύεται μάταιο καθώς οι περισσότεροι και με κάθε τρόπο μεγαλώνουν το πρόβλημα. 



Το πρόβλημα μεγαλώνει ο αριθμός των «ορθίων» επιβατών! Ναι, σε αυτό το τρένο η εταιρεία κόβει  50 εισιτήρια για «ορθίους» οι οποίοι φυσικά και δεν ταξιδεύουν κρατώντας ένα χερούλι όπως κάνουν στα τρόλει και στα αστικά λεωφορεία γιατί κάτι τέτοιο δεν έχουν τα τρένα. Απλά καταλαμβάνουν το χώρο που δικαιούνται οι άλλοι και για τον οποίο επέλεξαν να ταξιδέψουν και αυτός δεν είναι άλλος από τις καρέκλες και τα τραπέζια του καφενείου το οποίο καταλαμβάνουν οι «όρθιοι» ή όταν δεν βρίσκουν εκεί θέση ξαπλώνουν όπου τους βολεύει και ένας πάνω στον άλλο στους διαδρόμους. 

Η εικόνα που δημιουργείται φαίνεται πως δεν απασχολεί τον ΟΣΕ ο οποίος θα μπορούσε να βάλει ένα ακόμη βαγόνι για να μην ταξιδεύει κανένας όρθιος αλλά μάλλον δεν το συμφέρει. Κι έτσι, για να εισπράξει κάποια εισιτήρια παραπάνω πετάει μέσα στο συρμό 50 «όρθιους» αδιαφορώντας αν ο ένας ή άλλος επιβάτης θέλει να ταξιδέψει με έναν μετανάστη ή όποιον άλλο ο οποίος έχει να πλυθεί κάποιους μήνας να κοιμάται κάτω από τα πόδια του. Αυτό είναι δικαίωμα που το μειώνει μέχρι προσβολής ο ΟΣΕ. 

ΑΘΗΝΑ, 24112019. Εφημερίδα "Φιλελεύθερος" 29112019. 

1 σχόλιο:

  1. Είναι μια εμπειρία το ταξίδι για την Θεσσαλονίκη ή από εκεί προς την Αθήνα με το τρένο που όποιος δεν την ζήσει δεν πιστεύει ότι αυτά τα πράγματα γίνονται σε μια χώρα του δυτικού κόσμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή