Δεν μπορώ να χρεωθώ προσωπικά ότι το έργο
του Μπάμπη Καραλή «Canis canem non est» - «Ο σκύλος δεν τρώει σκύλο» που στα εγκαίνιά του στην Cheapart βρεθήκαμε χθες, σχολιάζει την κοινωνική επικαιρότητα – το αφήνω στην
κρίση σας αλλά σας προειδοποιώ ότι είναι ένα άσχημο συναίσθημα όταν
υποχρεώνεσαι να φτάσεις κοντά στην σχεδία και να ακούς τα παπούτσια σου να
λιώνουν τα παξιμάδια που είναι όμορφα απλωμένα στο πάτωμα. Το αφήνω να το κρίνεται
οι ίδιοι αφού βαδίσετε πρώτα σε μια θάλασσα από τροφή για να φτάσετε στον τοίχο όπου βρίσκεται μια
τεράστια ξύλινη σχεδία η οποία κορυφώνει τον προβληματισμό που θέλει ο Μπάμπης να
μοιραστεί μαζί μας.
Επειδή λοιπόν για την τέχνη κρατώ μια προσωπική σχέση και ότι και
αν πω αφορούν εμένα, για την περίπτωση σας μεταφέρω τα λόγια του Θανάση
Μουτσόπουλου να σας προκαλέσουν για να πάτε να δείτε την έκθεση και μετά να
βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα. Γράφει ο Θανάσης: « Ενδεχομένως ο λόγος ύπαρξης των καταστροφών στον κόσμο να
είναι η παραγωγή τέχνης. Αντίστοιχα τα εκ προοιμίου ναυάγια μπορεί να μην
εξαλείφονται, ευχόμαστε όμως να μην καταλήγουν στην ακρότητα της ανθρωποφαγίας,
έχοντας την ηθική διάσταση της μνήμης, βακτηρία στη θυέστεια φρίκη.
Ο Μπάμπης Καραλής με την εγκατάστασή του αποτίει φόρο τιμής στον Théodore Géricault και αναφέρεται στον διάσημο πίνακά του "Le Radeau de la Méduse" (1818-1819), ένα πεδίο αποβλήτων του Θεού και θριάμβου της δύναμης επί της ηθικής. Ο Καραλής δεν προσπαθεί να εικονογραφήσει τον ιστορικό, αλλά αναπαριστά τον βιωμένο χρόνο, στις ρωγμές του οποίου η σχεδία του καταβυθίζεται. Κατασκευασμένη από τραβέρσες σιδηροδρομικών γραμμών, ανεστραμμένη πάνω σε μια θάλασσα από ξερά ψωμιά είναι προορισμένη να ναυαγήσει, όχι από το βάρος των τρεισήμισι τόνων της, αλλά από το ειδικό βάρος ενός ξύλου που δεν μπορεί να επιπλεύσει. Θέτει έτσι τα όρια του προσωπικού ναυαγίου όταν στον συμπαρομαρτούντα χώρο περιπλέουν η μνήμη του κατακλυσμού, η ελκτική γοητεία του κανιβαλισμού, η διαχείριση της τροφής, ο χειρισμός του άλλου».
Ο Μπάμπης Καραλής με την εγκατάστασή του αποτίει φόρο τιμής στον Théodore Géricault και αναφέρεται στον διάσημο πίνακά του "Le Radeau de la Méduse" (1818-1819), ένα πεδίο αποβλήτων του Θεού και θριάμβου της δύναμης επί της ηθικής. Ο Καραλής δεν προσπαθεί να εικονογραφήσει τον ιστορικό, αλλά αναπαριστά τον βιωμένο χρόνο, στις ρωγμές του οποίου η σχεδία του καταβυθίζεται. Κατασκευασμένη από τραβέρσες σιδηροδρομικών γραμμών, ανεστραμμένη πάνω σε μια θάλασσα από ξερά ψωμιά είναι προορισμένη να ναυαγήσει, όχι από το βάρος των τρεισήμισι τόνων της, αλλά από το ειδικό βάρος ενός ξύλου που δεν μπορεί να επιπλεύσει. Θέτει έτσι τα όρια του προσωπικού ναυαγίου όταν στον συμπαρομαρτούντα χώρο περιπλέουν η μνήμη του κατακλυσμού, η ελκτική γοητεία του κανιβαλισμού, η διαχείριση της τροφής, ο χειρισμός του άλλου».
Cheapart, Ανδρέου Μεταξά 24. Τηλ. 2103817517.
ΑΘΗΝΑ, 04021016
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου