Τρίτη, 19 Μαρτίου 2019

ΠΩΣ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ


Ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην ιστορία της Αθήνας, ασφαλώς και είναι το Μετρό· η κατασκευή του έδωσε στην πόλη και το συγκρότημα της πρωτεύουσας έναν αέρα μητρόπολης. Οι Αθηναίοι αλλά και οι επισκέπτες της Αθήνας συνέβαλλαν με τον τρόπο τους στη  λειτουργία του και πολλοί ήταν εκείνοι που πίστευαν πως αυτό το θαύμα στα έγκατα της αρχαίας πόλης θα κρατούσε για πάντα αλλά από την άλλη, όσοι είχαν εντρυφήσει πάνω στην ψυχολογία του Έλληνα, στοιχημάτιζαν σε πόσο καιρό θα γίνονταν αυτό Ηλεκτρικός!

Από τότε μέχρι σήμερα πέρασαν αρκετά χρόνια και ενώ οι γραμμές του επεκτείνονται προς κάθε κατεύθυνση και σχεδιάζεται μάλιστα και καινούργια που θα έχει και σταθμό στα Εξάρχεια, άρχισαν να αραιώνουν τα δρομολόγια και να σημειώνονται καθυστερήσεις με αποτέλεσμα να δημιουργείται στις ώρες της αιχμής μεγάλο στριμωξίδι που πολλές φορές δεν διαφέρει από αυτό του Ηλεκτρικού στις υπόγειες διαδρομές του κάτω από την πόλη.

Τούτο λένε οφείλεται αφ’ ενός μεν στην διοίκησή του η οποία δεν εμφορείται πλέον από τις ιδρυτικές ιδέες της λειτουργίας του και δείχνει να γοητεύεται από την μπαχαλοποίηση που ανέχεται η κυβέρνηση σε κάθε έκφραση της ζωής μας αλλά και στους συνδικαλιστές που με τις απαιτήσεις τους επηρεάζουν όχι μόνο τη λειτουργία του Μετρό αλλά ολόκληρου του κράτους. Οι συνδικαλιστές παρεμβαίνουν στα πάντα, άλλοτε για συντεχνιακό όφελος κι άλλοτε με κομματικά κριτήρια για τις προσλήψεις, τις άδειες, τη λειτουργία της πόλης. Στην περίπτωση του Μετρό, το μόνο που βλέπουμε να μην τους ενδιαφέρει είναι η είσπραξη του εισιτηρίου το οποίο παρά τις πανάκριβες εγκαταστάσεις που γέμισαν τους σταθμούς, η λειτουργία των οποίων με την αργόσυρτη διαδικασία της συναλλαγής όπως έχει παρατηρηθεί κουρελιάζει καθημερινά τα νεύρα των επιβατών ενώ μεγάλος αριθμός τους μπορεί να περνάει ελεύθερα ακουμπώντας απλά στην πλάτη του προηγούμενου.

Το φαινόμενο ασφαλώς και παρατηρούν οι αρμόδιοι από τις κάμερες αλλά κανένας δεν τολμά να προτείνει λύση και η λαθρεπιβίβαση στο Μετρό κοντεύει να γίνει θεσμός όπως στους σταθμούς Βικτώρια, Ομόνοια και Μοναστηράκι του Ηλεκτρικού. Το φαινόμενο είναι συνέπεια του γενικού κλίματος που καλλιεργεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και λοιπών προθύμων και δεν υπάρχει τρόπος να αντιμετωπιστεί αν δεν επιβληθεί αυστηρή τάξη.
Εκείνο όμως που δίνει τη χαριστική βολή στη λειτουργία και την εικόνα του ΜΕΤΡΟ είναι η επαιτεία. Ήταν ο μόνος χώρος που μέχρι πρότινος δεν μπορούσε να κινηθεί επαίτης, ντόπιος ή αλλοδαπός καθώς υπήρχε αυστηρή επίβλεψη από το προσωπικό ασφαλείας. 

Τούτο φαίνεται πως περίσσευε και δεν φαίνονται πλέον σε κανένα σταθμό ή βαγόνι όπως γίνονταν παλιά. Το γεγονός εκτός από τους επιβάτες ασφαλώς και παρατηρούν και οι εργολάβοι της επαιτείας οι οποίοι εγκαθιστούν κάποιος από τις τσιγγάνες με τα ανήλικα από τη Ρουμανία σε κάποιες καίριες θέσεις και εισπράττουν τα γενναία ποσοστά τους από αυτούς τους απελπισμένους ανθρώπους που έπεσαν στην παγίδα τους.



ΑΘΗΝΑ, 19032019. Εφημερίδα "Φιλελεύθερος", 14032019, σελ. 37.

2 σχόλια:

  1. Δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες το κείμενο αυτό για τα χάλια του Μετρό και όπως διαπιστώνω κάθε μέρα που περνάει τα πράγματα χειροτερεύουν…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προσωπικά κοινοποίησα τό ἄρθρο στό ΑΤΤΙΚΙΟ μετρό διότι πιστεύω πώς τά παράπονά μας πρέπει να τά κάνωμε στον καθ´ὕλην ἁρμόδιο ταυτόχρονα μέ τήν δημοσιοποίησή τους γιά νἄχῃ κάποοιο ἀσποτέλεσμα ἡ παρατήρησις ,πέραν τῆς μοιρολατρίας καί τῆς δημόσιας κλαοῦρας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή