Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015

Ο 3ος ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟΣ ΑΘΛΟΣ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ

Στην αφετηρία του 3ου Άθλου, στις Ράχες Τυμφρηστού

Ακολούθησα για τέσσερις ημέρες (4,5,6 και 7 Σεπτεμβρίου)  το 3ο Ποδηλατικό Άθλο στα βουνά της Ρούμελης και μπορώ να πω πως ήταν ένας εξαιρετικός, από όλες τις πλευρές  αγώνας που έδειξε κατ’ αρχάς πως όταν υπάρχει θέληση και σωστή προετοιμασία, ξεπερνιούνται ακόμη όλα τα εμπόδια και οι πιο δύσκολες διαδρομές στα ελληνικά βουνά γίνονται περίπατος ενώ παράλληλα μέσω του ποδηλάτου μπορεί να γνωρίσει όποιος θέλει και μπορεί, έναν ιδιαίτερα όμορφο τόπο στην ορεινή Ρούμελη.

Στη Γραμμένη Οξυά, οι ποδηλάτες δίνουν κίνηση άδεντρο τοπίο

Ο 3ος Ποδηλατικός Άθλος στα βουνά της Ρούμελης, μια διαδρομή 250 χιλιομέτρων, ξεκίνησε την Παρασκευή το πρωί από τις Ράχες Τυμφρηστού και οι από εκεί οι ποδηλάτες με τους συνοδούς ακολούθησαν τη διαδρομή προς Πουγκάκια όπου και η πρώτη στάση και κατόπιν στο Παλαιοχώρι, στον Αϊ – Λιά η δεύτερη. Από εκεί μέσω μιας πολύ ωραίας διαδρομής στις πλαγιές της Γραμμένης Οξυάς με θέα τις κορυφές του Τυμφρηστού σταθήκαμε για λίγο στην Βρύση Αρβανίτη όπου μας περίμενε παγωμένο από τα νερά της βρύσης αυτής καρπούζι. Από εκεί και μέσα στο δάσος με τις οξιές ανεβήκαμε στο Ορειβατικό Καταφύγιο της Γραμμένης Οξυάς και κατόπιν κατηφορίσαμε στο χωριό Γραμμένη Οξιά όπου στα στρωμένα τραπέζια μας περίμεναν ωραία φαγητά και εκεί διανυκτερεύσαμε σε σκηνές.

Το πρωί του Σαββάτου από τη Γραμμένη Οξυά κατευθυνθήκαμε στο Γαρδίκι όπου ξεκουραστήκαμε για λίγο στο ωραίο κατάστημα «Ομιλαία» και από εκεί μέσω ενός πολύ ωραίου δρόμου που διασχίζει τον αυχένα του Γουλινά και με εξαιρετική θέα προς τις κορυφές του Τυμφρηστού και τα Βαρδούσια φτάσαμε στην κορυφή και ορισμένοι μάλιστα ανέβηκαν ως το Πυροφυλάκιο να αγναντέψουν τον τόπο. Από το Γουλινά κατεβήκαμε στην Άνω Καλλιθέα, προχωρήσαμε στην Φτέρη και την Παλαιοβράχα όπου με περίμεναν με τραπέζια γεμάτα φιλέματα και καταλήξαμε στον Άμπλα της Παλαιοβράχας όπου κάναμε και μπάνιο και διανυκτερεύσαμε σε σκηνές κάτω από τα πλατάνια και δίπλα στα νερά.

Στη Λελούδα, όλοι οι αθλητές με θέα τις κορυφές του Τυμφρηστού

Την Κυριακή ξεκινήσαμε νωρίς από τον Άμπλα να μη μας πάρει η ζέστη και αφού σταθήκαμε λίγο στη Λευκάδα, μέσα Καναλίων προχωρήσαμε προς το μοναστήρι της Ρούστιανης όπου στο προαύλιο της εκκλησίας μας υποδέχτηκαν σχεδόν όλοι οι χωριανοί γιατί ήταν μόλις μετά το σχόλασμα της λειτουργίας και μας πρόσφεραν γλυκά, πίττες και αναψυκτικά. Από εκεί προχωρήσαμε στο Πίτσι όπου μας υποδέχτηκαν στη πλατεία και κατόπιν από τον αυχένα Χονδρογιάννη κατευθυνθήκαμε, με θέα τον Τυμφρηστό τώρα προς τη  γέφυρα Μουτζουράκη την οποία πέρασαν μόνο τα ποδήλατα και το χωριό Τυμφρηστός. Από εκεί και μέσω του δασικού δρόμου που ξεκινά από την παλαιά Μεσαία Κάψη οι πιο έμπειροι ποδηλάτες κατέληξαν στους Αγίους Αποστόλους, το ψηλότερο σημείο της τετραήμερης διαδρομής ενώ ορισμένοι πέρασαν από τα χωριά Μεγάλη Κάψη και Μερκάδα και όλοι μαζί συναντηθήκαμε στη Λελούδα όπου και διανυκτερεύσαμε.

Στον τερματισμό, στον Άγιο Γεώργιο μπροστά στο άγαλμα του Αχιλλέα.

Από τη Λελούδα προχωρήσαμε μέσα από τα εκατοσκέπαστα μονοπάτια του Αχιλλέα προς τα χωριά Μαυρίλο, κατόπιν στο Νεοχώρι και από εκεί στα Πιτσιωτά, το Περίβλεπτο και το Δίκαστρο όπου και μείναμε αρκετή ώρα και επισκεφθήκαμε και το ωραίο λαογραφικό μουσείο του χωριού. Από το Δίκαστρο είχε απομείνει το τελευταίο κομμάτι του άθλου και μετά την ωραία διαδρομή δίπλα στον Σπερχειό, καταλήξαμε στον Άγιο Γεώργιο, μπροστά στον Άγιο Γεώργιο όπου μας περίμεναν οι τοπικές αρχές και οι χωριανοί και μετά την μικρή γιορτή και την απονομή των μεταλλίων και των αναμνηστικών διπλωμάτων δώσαμε ραντεβού για τον 4ο Άθλο του χρόνου πάλι στα βουνά της Ρούμελης σε άλλη διαδρομή.

Και για να μη λέμε πως ήμουνα συνέχεια με τα αυτοκίνητα συνοδείας…

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το υλικό (φωτογραφικό και σημειώσεις) από τον 3ο Άθλο στα βουνά της Ρούμελης είναι τεράστιο και θέλει πολύ χρόνο για να μπορέσει να δημοσιευθεί. Γι’ αυτό σήμερα βλέπετε μόνο δυο φωτογραφίες, από το ξεκίνημα στις Ράχες Τυμφρηστού και τον τερματισμό στον Άγιο Γεώργιο. Τις επόμενες ημέρες και αφού επεξεργαστώ το υλικό θα υπάρξουν και άλλες ενδιαφέρουσες δημοσιεύσεις με στοιχεία για την κάθε διαδρομή, στιγμιότυπα από τον Άθλο και τον αγώνα των αθλητών αλλά και των διοργανωτών.