Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2019

ΕΝΘΥΜΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ


Στις περιπλανήσεις μου στην Αθήνα συχνά γινόμουν κι εγώ θέμα και δεν ήταν λίγοι οι φίλοι που με φωτογράφιζαν την ώρα που εγώ είχα το μάτι στραμμένο στο θέμα που έτρεχε. Έτσι με βρήκε ο φακός της Αναστασίας Καλλιοντζή, ανεβασμένο στα κάγκελα της Σταδίου  στη μεγάλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τα μέτρα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, στις 4 Φεβρουαρίου 2016. 

Για μια πενταετία περίπου, από το 2009 μέχρι το 2015 που έπαψα να τα ταξιδεύω στην Ελλάδα εξαιτίας της κρίσης που υποχρέωσε τα περιοδικά που συνεργαζόμουν να κλείσουν, άρχισα να περπατάω καθημερινά και συστηματικά την Αθήνα, να παρακολουθώ και να φωτογραφίζω διάφορα γεγονότα και να συνομιλώ με τους ανθρώπους της. Αποτέλεσμα αυτής της περιπλάνησης ήταν μια σειρά κειμένων και φωτογραφίες που δημοσιεύονταν στις σελίδες μου στο Facebook και το actimon.blogspot.com του Ακτήμονα. Στην ουσία στο Facebook υποκατέστησα την συνήθεια της καθημερινής απασχόλησης σε μια εφημερίδα και ας ήταν χωρίς κανένα πρακτικό όφελος. Μου άρεσε όμως,  κατάφερνα να έχω σχεδόν καθημερινή την παρουσία μου με θέματα που έβλεπα και σχολίαζα με τον τρόπο μου και τα διάβαζαν πολλοί φίλοι από τον πραγματικό και τον δικτυακό κόσμο. Με τα like και τα σχόλια τους ένοιωθα σαν να ήμουν στην εφημερίδα, μου άρεσε πολύ και μου έδινε θάρρος να συνεχίζω να τριγυρνάω στην Αθήνα, να βλέπω, να φωτογραφίζω και να γράφω.

Έτσι πέρασα όλη την περίοδο των «Αγανακτησμένων» στην κάτω και την πάνω πλατεία και του λεγόμενου «αντιμνημονιακού» αγώνα στους δρόμους και πέρα από τις αναρτήσεις που προέκυψαν, δημιουργήθηκε και ένα μεγάλο αρχείο φωτογραφιών από διάφορα γεγονότα, μικρά ή μεγάλα που σημάδεψαν εκείνη την εποχή και συχνά αναφερόμαστε σε αυτά, όπως ο εμπρησμός της MARFIN και του «Αττικόν» ή τα επεισόδια που γίνονταν καθημερινά στην Αθήνα, η κλιμάκωση της παρακμής κ.ά. Παράλληλα, της προσοχής μου δεν υπολείπονταν άλλα γεγονότα και πράγματα που γίνονταν στην Αθήνα και  αποτελούσαν την πρώτη ύλη για ενδιαφέροντα κείμενα. Αυτά ήταν μια άλλη θεματογραφία την οποία επίσης προσπαθούσα να έχω μια καθημερινή σχεδόν παρουσία στο διαδίκτυο και σιγά – σιγά εξελίχθηκε σε ένα σώμα σημειώσεων για την ζωή της πόλης και των ανθρώπων της.  

Μια άλλη φωτογραφία μου στο Μοναστηράκι από τον Δημήτρη Θεολογίτη,
 τον Φεβρουάριο του 2017 με γένια αυτή τη φορά .
Αυτές οι σημειώσεις για την πόλη, την Αθήνα αλλά δεν είναι και λίγες οι φορές που βγαίνω από τα σύνορά της, εδώ και μισό χρόνο σχεδόν δημοσιεύονται καθημερινά στην εφημερίδα «Φιλελεύθερος». Για όσους δεν προλαβαίνουν την εφημερίδα στα περίπτερα και τους πάγκους ή είναι σε σημεία που δεν φτάνει η διανομή του Τύπου, τις αναδημοσιεύω την επομένη ημέρα συνήθως στο actimon.blogspot.com και τις μοιράζω από τις σελίδες μου στο Facebook. Με αυτό τον τρόπο καλύπτω την υποχρέωση προς την εφημερίδα αλλά δεν αφήνω και τους δικτυακούς φίλους που χρόνια μου έδιναν θάρρος. Με θέματα που βγαίνουν από την καθημερινή ζωή της πόλης και τους ανθρώπους, συνεχίζουμε και στο χαρτί και στο δίκτυο ενώ κοντά είναι και η ημέρα που κάποια απ’ αυτά τα κείμενα, για να μη χαθούν, θα βρουν τη θέση τους στις σελίδες ενός βιβλίου που σκέφτομαι να φτιάξω μέχρι το Πάσχα.  

ΑΘΗΝΑ, 05022019

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου