Ο Γιώργος – Ίκαρος Μπαμπασάκης φωτογραφίζει το βιβλίο της Νάντια Καλάρα που ξεφυλλίζεται μόνο αν φοράς γάντια…
Πρόλαβα χθες το απόγευμα να πάω με την καλή συνάδελφο Ελένη Καλογερίνη η οποία και με είχε ενημερώσει για το γεγονός, στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» στην οδό Πειραιώς στα εγκαίνια της έκθεση με τίτλο «MEDITATIONS_ON_eBOOKS» που έχει διοργανωθεί σε συνεργασία με την μουσειολόγο – επιμελήτρια Μίνα Καραγιάννη. Δεν μπορώ να σας γράψω πολλά για την έκθεση γιατί καθόμουν στα κάρβουνα να πάω για το Σύνταγμα, αντιγράφω από το δελτίο τύπου και σας παραπέμπω σε σχετικές αναρτήσεις στο δίκτυο.
«Η ομαδική έκθεση έργων τέχνης "Meditations on eBook" επιχειρεί να δώσει ένα δείγμα των αλλαγών που πραγματοποιούνται στην παραδοσιακή μορφή και χρήση του βιβλίου ως μέσου παροχής γνώσης και ψυχαγωγίας, ειδικά ενόψει της επέλευσης του ψηφιακού περιεχομένου.
Προσεγγίζει ένα φαινόμενο που αποτελεί αποτέλεσμα των αναζητήσεων του σύγχρονου ανθρώπου και της γοργής εξέλιξης της Τεχνολογίας, γεγονότα που οδήγησαν, εδώ και μερικά χρόνια, στη δυνατότητα ανάγνωσης ψηφιακών βιβλίων (eBooks) μέσω ψηφιακών αναγνωστών.
Εικαστικοί καλλιτέχνες, με ενεργή παρουσία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, δημιούργησαν έργα που αποκρυσταλλώνουν τις ατομικές αναζητήσεις τους, αλλά και τις συνολικές κοινωνικές προσλαμβάνουσές τους, σχετικά με την έλευση του ψηφιακού περιεχομένου. Στο project συμμετέχουν, επίσης, λογοτέχνες, χαράκτες, συνθέτες, βιβλιοδέτες και bloggers. Στόχος είναι να γίνει μια ολιστική παρουσίαση της διαδικασίας δημιουργίας του βιβλίου και να δοθεί έναυσμα για μια ανοιχτή συζήτηση. Τα έργα διερευνούν τη σχέση του σύγχρονου αναγνώστη με την πληροφορία και την επεξεργασία της. Η μορφή και η ύλη του παραδοσιακού βιβλίου αποδομούνται με διάφορους τρόπους. Ο παραδοσιακός "καμβάς" των καλλιτεχνών δίνει τη θέση του σε ψηφιακές μορφές τέχνης και παρουσίασης με έργα δύο και τριών διαστάσεων, στοχεύοντας στην επανοριοθέτηση της φύσης της πληροφορίας που παρέχει το βιβλίο. Οι κώδικες πρόσληψης, διαχείρισης, επεξεργασίας, αποθήκευσης και μετάδοσης της γνώσης αναδιαμορφώνονται. Το τρίπτυχο συγγραφείς-εκδότες-αναγνώστες προσλαμβάνει νέα μορφή, που αποτυπώνεται αδρά και στον κατάλογο της έκθεσης. Τον κατάλογο της έκθεσης προλογίζει ο συγγραφέας Νίκος Δήμου».
Το έργο της Πόλυς Χατζημανωλάκη, εμπνευσμένο από το έργο του Πολ Όστερ…
Με το σημείωμα αυτό θέλω όμως να σας πω είναι ότι συνάντησα εκεί και χάρηκα πολύ τη συνάδελφο Ρίτσα Μασούρα η οποία οργανώνει κάτι πολύ ενδιαφέρον για το οποίο θα σας πληροφορήσω σύντομα και την Πόλυ Χατζημανωλάκη η οποία συμμετείχε με το έργο «Τα γράμματα του χάρτη: Γράφοντας στο Λαβύρινθο της πόλης», εμπνευσμένο από το έργο του Πολ Όστερ.
Η σκιά της Πόλυς και του φωτογράφου βεβαίως, πάνω στο έργο της
Το κόκκινο σημειωματάριο του Πολ Όστερ με τη σκιά της Πόλυς
/Δεν έμεινα πολύ ώρα εκεί αλλά πρόλαβα και είδα πριν ανηφορίσω προς το Σύνταγμα, τον Γιώργο – Ίκαρο Μπαμπασάκη, την Ελεάννα Μαρτίνου και πολλούς άλλους. Άφησα να επισκεφτώ μια άλλη φορά που θα έχω περισσότερο χρόνο την έκθεση αλλά δεν μπορώ να μη σημειώσω αυτή τη στιγμή, το έργο της Νάντια Καλαρά (http://elusium.pbworks.com) , ένα πολύ ασυνήθιστο βιβλίο που για το ξεφυλλίσει κάποιος πρέπει να φορέσει γάντια…
Καλησπέρα Ηλία. Σε ευχαριστούμε για τις αναφορές. Της Πολυς ηταν πολύ ιδιαίτερο νομίζω.
ΑπάντησηΔιαγραφή